تیوان

سرامیک بدنه خودرو

در این محتوا هدف ما بیان چگونگی ایجاد یک لایه از سرامیک خودرو بر روی بدنه ی خودرو می باشد. زیبایی و جذابیت ظاهر و بدنه ی خودرو برای خیلی از افراد اهمیت زیادی دارد. بدنه ی خودرویی که بدون هر گونه خط و خراش باشد و درخشندگی و زیبایی خاصی داشته باشد کمتر کسی را می تواند اغوا نکند. امروزه مدل های متنوع و مختلفی از اتومبیل های جدید توسط کارخانه های غول خودروسازی در سراسر جهان به بازار عرضه می شوند. برای نگهداری از بدنه ی خودروها از هر نوع و هر مدلی که باشند ابزارهای گوناگون و متفاوتی نیز راهی بازار می شود. یکی از ابزارها و مواردی که به کمک خودروسازان آمده است، پوشش های سرامیک خودرو می باشند. این پوشش ها به کمک علم و فناوری نانو تولید و در اختیار بازار مصرف قرار گرفته اند. با ما همراه باشید تا در خصوص سرامیک خودرو و نحوه ی استفاده و کاربرد آن مطالبی را ذکر کنیم.

سرامیک خودرو 1
سرامیک خودرو 1

چرا سرامیک خودرو اهمیت دارد؟

اگر شما در گروه کسانی قرار دارید که به زیبایی خودرو خود اهمیت زیادی میدهند بهتر است حتما پوشش سرامیک خودرو را امتحان کنید. اگر هم در گروه کسانی جای دارید که فقط به دنبال نگهداری و مراقبت از اتومبیل خود هستید باز هم ما به شما توصیه می کنیم پوشش سرامیک خودرو را حتما مورد استفاده قرار دهید. پوشش نانو سرامیک خودرو علاوه بر این که موجب زیباتر شدن و براق شدن بدنه ی اتومبیل شما می شود؛ این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که از بدنه ی خودرو و رنگ آن به بهترین نحو ممکن مراقبت و نگهداری کنید. در صورت استفاده از پوشش سرامیک بدنه ی خودرو شما می توانید اتومبیلی با ظاهری زیبا و جذاب در اختیار داشته باشید. همچنین این پوشش بی نظیر به شما کمک می کند تا از بدنه ی خودرو و رنگ آن در مقابل عوامل نامطلوب محیطی مثل باران های اسیدی، تگرگ و تابش نور خورشید و اشعه های مضر آن مثل پرتوهای ماورا بنفش به بهترین شکل مراقبت به عمل آورید. در واقع پوشش نانو سرامیک خودرو مقاومت بدنه ی خودرو را در برابر عوامل و شرایط محیطی افزایش خواهد داد.

درخشندگی اتومبیل با سرامیک بدنه خودرو 2
درخشندگی اتومبیل با سرامیک بدنه خودرو 2

سرامیک خودرو چگونه ماده ای است؟

سرامیک خودرو یک ماده ی شیمیایی با خواص بی نظیر است. این ماده ی مایع در واقع نوعی پلیمر است که بعد از استفاده ی آن بر روی بدنه ی هر نوع اتومبیلی، با رنگ بدنه ی خودرو واکنش داده و پیوندی مستحکم ایجاد می کند، در نتیجه ی ایجاد پیوند ذکر شده، یک لایه ی هیدروفوبیک روی بدنه ی اتومبیل شما با هر رنگی و با هر جنسی که باشد به وجود خواهد آورد. این لایه ی هیدروفوبیک دارای خاصیت آبگریزی است. بنابراین با استفاده از سرامیک خودرو بدنه ی اتومبیل شما خیلی کم آلوده و کثیف خواهد شد. زیرا خاصیت آبگریزی سرامیک بدنه ی خودرو موجب می شود هیچ گونه لکه و آلودگی روی بدنه ی اتومبیل بر جای نماند. همچنین مانع از نشستن گرد و غبار و آلودگی های دیگر بر روی بدنه ی خودرو خواهد شد. ویژگی خوب دیگری که این ماده برای اتومبیل شما به ارمغان خواهد آورد درخشندگی و شفافیت دائم است. شاید بتوان مهمترین ویژگی سرامیک خودرو را ناپدید کردن خط و خش های ریز و سطحی موجود روی بدنه ی اتومبیل دانست. دلیل این امر هم وجود ذرات نانو در این ترکیب شیمیایی فوق العاده است. پس از استفاده از سرامیک خودرو به واسطه ی خاصیت نانو موجود در این مایع، خراش های سطحی موجود روی بدنه ی اتومبیل از بین خواهند رفت. همچنین قابل ذکر است که پوشش به وجود آمده توسط سرامیک بدنه ی خودرو دوام و ماندگاری بسیار بالاتری نسبت به سایر پولیش های موجود در بازار دارد. به طور کلی باید گفت نانو سرامیک خودرو موجب مراقبت و نگهداری از بدنه ی خودرو در هر شرایطی می شود و زیبایی اتومبیل شما را دو چندان خواهد کرد.

معجزه سرامیک خودرو 3
معجزه سرامیک خودرو 3

چگونه می توان سرامیک خودرو را اجرا کرد؟

در صورت استفاده از سرامیک خودرو می بایست به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید. در این قسمت از محتوا ما قصد داریم نحوه ی اجرای سرامیک خودرو را به صورت دقیق شرح دهیم. نکته ی مهم در خصوص اجرای نانو سرامیک خودرو این است که حتما می بایست توسط متخصصین مجرب انجام گیرد. در صورتی که توسط افراد نابلد انجام شود قطعا کیفیت لازم را نخواهد داشت. به طور کلی اجرای نانو سرامیک خودرو دارای چند مرحله ی کلی است. مرحله ی اول تمیز کردن بدنه ی خودرو است. تکنسین باید به طور کامل بدنه  اتومبیل را از هر گونه آلودگی پاک کند. مرحله ی دوم احیای رنگ بدنه ی خودرو می باشد. در واقع اگر قسمتی از رنگ بدنه ی خودرو دچار آسیب و صدمه شده است ضرورت دارد قبل از اجرای سرامیک بر روی بدنه ی خودرو آن قسمت به طور کامل ترمیم و بازسازی شود. به طور مثال اگر خط و خش و خراشی بر روی بدنه ی خودرو وجود دارد یا اگر هر نوع فرورفتگی روی بدنه مشهود است می بایست به طور کامل برطرف شود. در مرحله ی دوم همچنین لازم است بدنه ی اتومبیل به طور کامل جرم گیری شود. فرایند جرم گیری به این دلیل انجام می گیرد تا اگر هر نوع آلودگی و ناپاکی بر روی بدنه وجود دارد که در مرحله ی اول و طی شست و  شو از بین نرفته است در این مرحله به طور کامل زدوده شود. مرحله ی سوم پولیش کاری است. به کمک پولیش کاری تمام خراش های موجود روی بدنه ی خودرو به طور کامل از بین رفته و هر نوع موج و فرورفتگی احتمالی روی بدنه شناسایی شده و ترمیم می شود. در پایان پولیش کاری بدنه ی خودرو را به کمک مواد مخصوص چربی زدایی می کنند تا در نهایت برای مرحله ی بعد که اجرای سرامیک خودرو است آماده گردد. پس از اجرای دقیق و اصولی تمام مراحل گفته شده در بالا حالا نوبت به اجرای سرامیک خودرو می رسد. در واقع سرامیک خودرو می بایست بر روی بدنه ی عاری از خط و خراش و موج انجام شود. حین اجرای سرامیک خودرو اگر از پنل های خشک کن استفاده کنید می تواند در دوام و ماندگاری بالای سرامیک بدنه کمک کننده باشد.

اجرای سرامیک خودرو 4
اجرای سرامیک خودرو 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *